خبر های کوتاه نوسان

️ظریف: اروپا ایران را شریک خود نمی‌داند/ ما همچنان در میز مذاکره هستیم

NEWS

وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی گفت:
?متأسفانه اروپا، ایران را شریک خود نمی‌داند. ما در سال ۲۰۱۸ آغاز کننده مکانیسم حل اختلاف بودیم.
?در نتیجه آن فرایند، اروپایی‌ ها، روسیه، چین و ایران بیانیه ‌ای را در صادر کردند و بیان شد بهره ‌مندی اقتصادی ایران از برجام ضروری است اما اروپایی‌ ها هیچ اقدامی نکردند.
?اینستکس اصولاً یک شرکت حسابداری است. بیش از یک سال و نیم بعد از خروج آمریکا از برجام، اروپایی ‌ها نتوانستند در پیش‌ برد یک معامله (با ایران) موفق شوند.
?اروپایی ‌ها نمی‌توانند صرف آنکه اروپایی و چشم آبی هستند، موضوعی را به شورای امنیت ارجاع دهند. روس‌ها و چینی‌ ها نیز چنین عقیده ‌ای دارند.
?رئیس‌ جمهور روحانی در نامه ‌ای به شرکای توافق، در خصوص اقداماتی که ما (در واکنش به وضع مجدد تحریم‌های سازمان ملل) صورت خواهیم داد، شفاف‌ سازی کرده است. اروپا مسئول تمامی پیامدها خواهد بود. در این نامه به مسئله خروج ایران از NPT اشاره شده است.
?دولت ترامپ می‌تواند، گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را لغو کند و به میز مذاکره بازگردد.
?ما همچنان در میز مذاکره هستیم. آنها میز مذاکره را ترک کردند. آمریکا خسارت عظیمی به مردم ایران وارد آورده است. روزی خواهد رسید که آنها مجبور می‌شوند، این خسارات را جبران کنند.
?ما نباید به نارضایتی‌ ها، مخالفان و آنهایی که زندگی آنها در نتیجه تروریسم اقتصادی آمریکا نابود شده، بی‌اعتنایی کنیم اما افراد دیگری هم بودند که برای ادای احترام و بزرگداشت مردی که با تروریسم مبارزه کرد و از کشورش دفاع کرد، به خیابان ‌ها آمدند. ما صداهای متفاوتی داریم و افراد حق تظاهرات و بیان اعتراض خود را دارند.

Send money to Iran

دیدگاهتان را بنویسید